Kalça Yağları Nasıl Eritilir?
26 Haziran 2024

Kalça Yağları Nasıl Eritilir?

Kalça Yağları Nasıl Eritilir

Kalça yağlarını eritmek, zorlu ve uzun zaman gerektiren bir süreçtir. Pek çok kadın, kalça bölgesinin büyük olmasından ve basenlerden dolayı giyemedikleri kıyafetlerden, vücutlarının şeklinin kötü görünmesinden rahatsızlık duymaktadır. Bu nedenle bu yazımızda, kalça yağlarını nasıl eritebileceğinizi ve nelere dikkat etmeniz gerektiğini açıklamaya çalışacağız. İlk adım olarak, bu konuda kararlı olmalısınız. Ancak karar almak tek başına yeterli değildir; kalça yağlarından kurtulmak için uzun süreli çaba ve dikkat gerekeceğini unutmamalısınız. Kalça yağlarınızı erittikten sonra bile egzersiz ve beslenme konusunda dikkatli olmalısınız. Kararınız kesin ise şimdi neler yapmanız gerektiğine bir bakalım:

Sağlıklı Beslenme

Öncelikle sağlıklı beslenmeye ve yeterli, dengeli beslenmeye alışmalısınız. Hayatınızdan kola, cips, bol yağlı, bol tuzlu, baharatlı yiyecekleri çıkarmalı, bunların yerine bolca sebze ve protein tüketmelisiniz. Elbette diğer yiyecekleri de tüketmelisiniz, fakat her şeyden yeteri kadar yemeli ve mümkün olduğunca et ürünlerini yağlı değil haşlama olarak tercih etmelisiniz. Ayrıca, öğün atlayarak kendinizi aç bırakmak yerine porsiyonları küçültmelisiniz. En önemli husus ise su içme alışkanlığıdır. Hayatınızın her anında bir şişe su yanınızda olmalı ve sık sık su içmelisiniz.

Spor ve Egzersiz

Spor, kalça yağlarını eritmek için en önemli yollardan biridir. Spor salonlarına tonlarca para vermek yerine öncelikle bedeninizi iyi tanımalı ve gerekirse bir doktora danışarak rahatsızlıklarınız hakkında bilgi almalısınız. Spora ise yürüyüşle başlayabilirsiniz. Özellikle tepeye doğru çıkmak ve yokuş yukarı yürümek, kalça bölgesinin çalışmasına neden olur ve bu sayede kilo verebilirsiniz. Yürüyüş, diğer vücut organları için de faydalıdır. Aynı zamanda açık havada yürüyüş yapmak ve bol oksijen almak, güne zinde başlamanıza destek olur.

Merdiven Kullanımı

Merdiven kullanmayı ihmal etmeyin. Her yerde asansörle kolayca gidilebilecek yerlere ulaşmak cazip gelse de, bundan sonra merdivenleri kullanmalısınız. Böylece günlük hayatta farkında olmadan step hareketlerini gerçekleştirmiş olursunuz. Tempolu bir şekilde merdiven çıkmak en idealidir.

Evde Egzersizler

Evde bir müzik eşliğinde ellerinizin iç kısmı yere bakacak şekilde avuç içlerinizi yere sabitleyin. Ardından dizlerinizi bükerek yere dik bir şekilde koyun, vücudunuz doksan derecelik bir şekil alacaktır. Tıpkı emekleyen bir bebek gibi olacaksınız. Baş karşıya bakacak, bel dik ve bacaklar tam doksan derece olacak şekilde durun. Ardından sol bacağınızı dümdüz olacak şekilde geriye doğru uzatın. İyice gerin ve kalçanızı sıkın. İçinizden ona kadar sayın ve geri eski pozisyonu alın. Aynı işlemi sağ bacağınızla da uygulayın ve bunu her sabah on beş dakika kadar yapın. Sonrasında ayağa kalkın ve yürüyüşe çıkın.

Sonuç ve Motivasyon

Bu önerileri günlük yaşamınıza dahil ederek bir yandan kilo verip diğer yandan sağlığınız için faydalı bir yol seçmiş olursunuz. Oldukça basit ve masrafsız olan bu yöntemle kalçalarınızdaki yağların erimeye başladığını göreceksiniz. Azimli olun ve asla pes etmeyin. Güzel ve fit bir vücuda sahip olmak sizi motive edecektir.

Sizden Gelen Sorular / Yorumlar

İlk soruyu siz sormak istermisiniz?

Soru Sor / Yorum Yap

şifre

Çok Okunanlar

Haber Bülteni

Güncel

Bebeklerde Kalça Ultrasonu

Bebeklerde Kalça Ultrasonu

Güncel

Kalça Kemiği Türleri ve Özellikleri

Kalça Kemiği Türleri ve Özellikleri

Güncel

Kalça Protez Ameliyatı ve Komplikasyonları

Kalça Protez Ameliyatı ve Komplikasyonları