Göbek ve Kalça Eritme Hareketleri Nelerdir?
06 Temmuz 2024

Göbek ve Kalça Eritme Hareketleri Nelerdir?

Göbek ve Kalça Eritme Hareketleri

Günümüzde pek çok insanın karşılaştığı en büyük sorunlardan biri fazla kilolardır. Obezite, çağımızın hastalığı olarak adlandırılmakta ve göründüğü kadar masum değildir. Fazla kilo, önemli sağlık sorunlarına yol açabileceği gibi, insanların estetik açıdan dış görünüşlerini de olumsuz etkiler. Bu nedenle, insanlar kilodan hoşlanmazlar ve fiziksel görünümlerinin güzel ve estetik olmasını isterler. İşte tam bu noktada spor ve diyetler devreye girer. Ancak, kilo vermek, kilo almaktan çok daha zordur. Özellikle göbek ve kalça bölgelerindeki yağları eritmek oldukça zordur. Göbek ve kalça bölgelerindeki yağları eritmek, vücudun diğer bölgelerine göre daha zordur çünkü bu bölgeler vücudun yağ depolama merkezleridir. Bu nedenle, egzersizlere başladığınızda, beslenmeniz de büyük ölçüde önemlidir. Yaktığınız yağları geri almamak ve yağları kasa çevirmek için doğru beslenme çok önemlidir. Şimdi, bazı göbek ve kalça eritme hareketlerini tanıyalım.

1. Kalça Kaldırma Hareketi

Bu hareket için yumuşak bir zemine sırt üstü uzanın. Topuklar yere dik olacak şekilde bacaklarınızı kaldırın. Ellerinizi kalça hizanızda yere yapıştırarak uzatın. Ellerinizi çok fazla kuvvet uygulamadan kullanarak kalçanızı 12-20 cm havaya kaldırmaya çalışın ve yavaşça yere indirin. Bu hareketi her sette 15-20 kez tekrarlayın ve 3 veya 4 set yapın. Ancak, bu hareketi yaparken dikkatli olun ve belinizi aşırı zorlamalardan kaçının; aksi takdirde belinizi incitebilirsiniz.

2. Ters Crunch

Bu hareket, karın ve kalça eritme hareketleri arasında oldukça bilinen ve popüler olan ters crunch hareketidir. Yağ yakımında çok etkili olduğu profesyonel sporcular tarafından gözlenmiştir. Mekik hareketine benzer bu hareket için, sert olmayan bir zemine sırt üstü uzanın. Bacaklarınızı kalça ve karnınıza dik olacak şekilde kaldırın ve dizlerinizden bükün. Sandalyeye oturur gibi bir pozisyon alın. Bacaklarınızı karnınıza doğru çekerken kalçanızı kaldırın. Elleriniz birinci harekette olduğu gibi vücudunuza paralel olarak yere uzatılmış olmalıdır. Bu hareketi 15-20 kez ve 3 veya 4 set olarak tamamlayın.

3. Emekleme Pozisyonunda Bacak Uzatma

Bu hareket için emekleme pozisyonu alın, ancak diz ve ellerinizin acımaması için sert olmayan bir zeminde yapın. Emekleme pozisyonunda sırtınızın düz olmasına dikkat edin. Bir bacağınızı sabit tutarak diğer bacağınızı belinize paralel olacak şekilde arkaya doğru uzatın ve yavaşça geri indirin. Aynı hareketi diğer bacağınızla da uygulayın. Hareketi bir sette 10 kez olmak üzere 3 set tamamlayın.

4. Çömelme Hareketi

Düz bir zemine geçin. Bacaklarınızı omuz genişliğinde açın ve ellerinizi vücudunuza dik olacak şekilde öne doğru uzatın. Göğsünüzü biraz öne eğerek belinizi hafifçe çukurlaştırın. Belinizin ve kollarınızın pozisyonunu bozmadan bacaklarınızı eklem yerlerinden hafifçe kırarak yavaşça yere çömelin ve ardından yavaşça başlangıç pozisyonuna dönün. Bu hareketi bir sette 15 kez olmak üzere 4 set yapın.

5. Lunge Hareketi

Bu hareket diğerlerine göre biraz daha zor olabilir. Dik konumdayken bir bacağınızı öne atın ve eklem yerinden 90 derecelik açıyla kırın. Diğer bacağınızı arkaya doğru uzatın. Ellerinizle başınızın üstünde birleştirerek vücudunuzu arkaya doğru eğin, ardından başlangıç pozisyonuna dönün ve öne doğru eğilin. Bu hareketi 5 kez tekrarlayın ve en az 4 set yapın.

Bu hareketleri düzenli şekilde yaparsanız bir iki hafta içinde göbek ve kalçalarınızın sıkılaştığını ve inceldiğini göreceksiniz. Şimdiden size kolay gelsin.

Sizden Gelen Sorular / Yorumlar

soru

Akbilge

13 Nisan 2024 Cumartesi

Merhaba. İnsanların en çok rahatsız oldukları durum kalçaların şişkin ve göbeklerini büyük olmasıdır. Zayıflama yöntemleri arasında yer alan egzersizler bu bölgelerin erimesini nasıl katkıda bulunur. Bu konuda bizi aydınlatabilir misiniz?

Cevap yaz
1. Cevap
cevap

Bahire

Merhaba kolay şekilde zayıflamak basit. Akşam açlığı ve alkali diyet diye mükemmel bir beslenme şekli var. Öneririm kısa zamanda kendinizi formda hissedeceksiniz. Öncelikle akşam 5 ya da 6 dan sonra kesinlikle yemek yemeyin belki 1 çay ya da bitki çayı içebilirsiniz. Ancak gün içerisinde dengeli beslenin ve sporla diyeti destekleyin

2. Cevap
cevap

Eyüpensar

Hareketler çok işe yarar çünkü yediğiniz şeyleri eritiyorsunuz fazlasıyla yağları bile eritiyorsunuz ancak işe yaraması için birazda yemenize dikkat etmelisiniz. Bir tek hareketle fazla kilo veremezsiniz. İsterseniz kürler den kullanarak daha hızlı zayıflayabilirsiniz.

Soru Sor / Yorum Yap

şifre

Çok Okunanlar

Haber Bülteni

Güncel

Kalça Çatlağı Belirtileri ve Tedavisi

Kalça Çatlağı Belirtileri ve Tedavisi

Güncel

Kalça Fıtığı Belirtileri ve Tedavisi

Kalça Fıtığı Belirtileri ve Tedavisi