Basen ve Kalça Eritme
15 Mayıs 2024

Basen ve Kalça Eritme

Basen ve Kalça Eritme, Basen ve kalça özellikler kadınların yaşadığı problemler arasındadır. Bölgesel yağlanmaların yoğun yaşandığı bölgeler arasında basen ve kalça bölgesi bulunmaktadır. Basen ve kalça bölgesindeki yağlanmaların erimesi de oldukça zordur. Basen ve kalça bölgesindeki yağlanmaları eritmek için bazı diyeler ve egzersiz hareketleri yapılmaktadır. Basen ve kalça bölgesini eritmek için yapılan diyetler tek başına yetersiz kalmaktadır. İstenilen sonuçların elde edilmesi için diyetlerin yanında egzersiz hareketleri yapılması gerekmektedir. Basen ve kalça bölgesindeki yağlanmadan kurtulmak için için egzersiz hareketlerin düzenli olarak yapılması gerekmektedir. Düzenli olarak yapılan egzersizler yağlanmaları gidereceği gibi tekrar yağlanma oluşumunu engelleyerek vücudun zinde ve form da kalmasına yardımcı olacaktır.

Basen ve Kalça Bölgesindeki Yağların Erimesi için Yapılacak Olan Egzersizlerin Püf Noktaları
  • Basen ve kalça eritmede oldukça etkili olan yürüme hareketi günlük olarak yapılması önerilmektedir. Yürüme egzersizini günlük sabah kahvaltıdan önce yapılması gerekmektedir. Yürüme temposu normal tempo da olacağı gibi hızlı yürümeler de yapılabilir. Yürüme egzersizinin basen kalça bölgesindeki etkileri 1-2 ay içerisinde kendini göstermektedir. Günlük yürüme süresi yaklaşık 1-1,5 saat arasında olması gerekmektedir.
  • Basen ve kalça eritme egzersizlerinde biri de bisiklet egzersizidir. Bisiklet egzersizi basen ve kalça bölgesi için çok etkili bir harekettir. Bisiklet egzersizleri basen ve kalça bölgesindeki yağlanmaları azaltmakta ve bacak kaslarının gelişimini sağlamaktadır.
  • Basen ve kalça eritmede jimnastik hareketleri de etkili olmaktadır. Jimnastik hareketlerinden özellikle çember çevirme basen eritme konusunda etkili olmaktadır.
  • Basen ve kalça bölgesindeki yağlanmaların engellenmesi için ağırlık egzersizleri de yapılmalıdır. Ağırlık kullanılarak yapılan bacak hareketleri kalori yakmanıza ve yağlanmaların azalmasına sağlayacaktır.
Basen ve Kalça Eritme Hareketleri

Basen ve kalça eritmede etkili olan ve çok sık tercih edilen hareketlerden birkaçı şu şekildedir;
  • Elinizi başınızın altına koyarak yan yatın ve üstte kalan bacağınızı bükmeden yukarı kaldırıp indirin. Kaldırıp indirme hareketlerini yavaş yavaş yapın. Bu hareketleri seri bir şekilde 2 set ve 15 defa tekrarların. Daha sonra aynı hareketi diğer bacağınız için de yapın. Bu hareket basen bölgenizin sıkılaşmasını ve var olan yağlanmaların azalmasını sağlayacaktır. Bu hareketi haftalık düzenli olarak tekrarlamanız gerekmektedir. Hareketi yaparken bacaklarınızı fazla zorlamayın ve hareket sırasında düzenli nefes alıp verin.
  • Basen ve kalça eritme hareketlerinden bir diğeri de emekleme hareketidir. Egzersiz için öncelikle emekleme pozisyonunda geçin. Emekleme pozisyonun da bir bacağınız dizinin üstünde yer de iken diğer bacağınızı kırmadan yukarı kaldırıp indirin. Bu hareket kalçaların sıkıştıracak ve bacak kaslarının gelişmesini sağlayacaktır. Emekleme egzersizin de düzenli nefes alıp vermeye dikkat ediniz.
  • Basen ve kalça eritme için yapılacak bir diğer harekette ise basen bölgesindeki yağların erimesine ve kalçaların sıkılaşmasını sağlayacaktır. Egzersiz için sırt üstü uzanın. Sırtınız ve omuzların yere yakın gelmesine dikkat edin. Daha sonra bacağınızı 90 derece bükülü bir şekilde yukarı kaldırın ve indirin. Hareketi yaparken parmak uçlarını da hareket ettirin. Hareketi setler halinde yapın. Setler arası belli bir süre dinlenmeye özen gösterin.

Sizden Gelen Sorular / Yorumlar

soru

Merve

30 Nisan 2024 Salı

Basen ve kalça bölgem de biraz fazlalık var ve yaptığım diyetler göbek eritsede o bölgelere fayda vermiyor. Evde egzersizler veya spor ile basen ve kalça bölgemin eritilmesine yardımcı olabilir miyim

Cevap yaz
1. Cevap
cevap

Admin

Elbette Merve hanım, evde yapabileceğiniz çeşitli egzersizlerle basen ve kalça bölgenizdeki fazlalıkları azaltabilirsiniz. Squat, lunge, köprü egzersizleri gibi hareketler bu bölgeler için oldukça etkili olabilir. Ayrıca düzenli kardiyo egzersizleri yaparak genel yağ yakımını da destekleyebilirsiniz. Egzersiz programınızı düzenli olarak uyguladığınızda, zamanla bu bölgelerdeki değişimi fark edeceksiniz. Sağlıklı beslenmeye devam ederek sonuçları hızlandırabilirsiniz. Başarılar dilerim!

Soru Sor / Yorum Yap

şifre

Çok Okunanlar

Bebeklerde Kalça Ultrasonu

Bebeklerde Kalça Ultrasonu

Kalça Egzersizleri ve Hareketleri

Kalça Egzersizleri ve Hareketleri

Haber Bülteni

Güncel

Kalça Kasları ve Görevleri

Kalça Kasları ve Görevleri

Güncel

Kalça Ameliyatı Riskleri ve Sonrası

Kalça Ameliyatı Riskleri ve Sonrası